dinsdag 8 april 2014

In Vlaamsche Velden...

100 jaar terug... de Eerste Wereldoorlog
100 jaar terug... groot verdriet
100 jaar terug... Klaproosjes doen er ons nog steeds aan denken
100 jaar terug...
          maar nog zo levendig....



Toen ik dit stofje zag pronken op het Stoffenspektakel te Kortrijk,
vermoedelijk van het TST stoffen-kraam, was ik er op slag verzot op....
Ik wist onmiddellijk wat het zou worden....
Bij deze voor mijn Juffertje Pauw (fier als een pauwtje) een A-lijn jurkje...
Zo simpel als wat, maar ik vond het niet echt meer nodig hebben.












In Flanders Fields
In Flanders Fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.
We are the Dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders Fields.
Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If you break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders Fields
Major John McCrae – 1915
Boezinge


Mosterd:

Paneelstof en voering: stoffenspektakel (paneelstof van TST kraampje)
Rits: Supra Bazar
Stikzijde: Guttermann - Veritas

Patroon: gebaseerd op Louisadress (zak werd achterwege gelaten en iets uitgelengd).


14 opmerkingen:

  1. Dit is zo'n mooi kleedje! Enig idee waar ik dit stofje nog kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blijkbaar noemt het kraam dat op het stoffenspektakel staat TNT-stoffen, maar ze hebben ook een webshop
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anja...

      Er moet ergens een foutje ingeslopen zijn: het stoffenkraam vs webshop heet TST stoffen....

      Het ander zou nogal iets explosiefs uitkomen, hé :-p

      Verwijderen
  3. Een fiere meid met haar prachtige kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik nomineerde je voor de liebster award! Omdat je het verdient ;-) Bezoek gerust m'n blog voor de spelregels;
    http://lolomygirl.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen