donderdag 26 juni 2014

Appie Oogappel...

Wat vliegt de tijd...

Nog enkele daagjes en het schooljaar is finito...
Riebedebie, foetsie...

Mijn Appie-oogappeltje wordt volgend schooljaar een kikkertje...
Voor de leken onder mijn volgers ben ik waarschijnlijk enige uitleg verschuldigd:
de eerste kleuterklas - waar mijn juffertje zat - heette de "Appieklas".
En in september start ze in de tweede kleuterklas die de "Kikkerklas" genoemd wordt.

Zoals passend aan het moment wordt de juf nog even in de kijker gezet met een bedankje.
Ik vond het dan ook leuk om Juf Kaatje met iets origineels, passend en handgemaakt (oeps, moet machinegemaakt zijn) te verrassen.

Ik vond leuke handdoeken (in de Zeeman) met appeltjes op...
Al vlug knipte mijn schaar rechthoeken en stroken,
om ze dan later om te toveren tot het o zo gekende koffertje van "Mon Atelier Couture".

Eenmaal klaar, werd dit koffertje gevuld met:
- "Merci-chocolaatjes" :
                    Bedankt juf, voor het leuke schooljaar...
- "Appel-sleutelhanger" :
                    ...voor de toekomstkansen en de deuren die je voor me opende.
- "Vakantiekaart":
                    Geniet alvast van een deugddoende vakantie...
- "Appel-geurkaarsjes":
                    ... mocht je je "Appietjes" toch missen, kan je hier hun geurtjes opsnuiven,
                    en hun lachende gezichtjes in de dansende vlammetjes bewonderen ...
                                 







Verder wens ik iedereen een deugddoende vakantie, goede reizen, leuke daguitstapjes, knusse zomeravonden, heerlijke bbq's, zuiderse mojito's, fijne tuinfeestjes, dolle waterpret,... toe!

De boodschap: "GENIETEN MAAR!!!" 



;-)


Groetjes,
Mevrouwtje Pauwtje!

PS: Ik denk er sterk aan om een "Give-Away" te organiseren, als ik aan mijn honderdste Bloglovin-volg(st)er kom...

Wat moet je hiervoor doen???
- Mijn blogje via "Bloglovin" volgen...
- En een leuke-originele vakantietip hieronder plaatsen! ;-)


Allez, hup...
3...2...1... Start!

Als de honderste gehaald wordt, laat ik één van mijn juffertjes een naampje trekken!
Hou mijn blogje dus zeker in de gaten.

Aan iedereen; Succes! ;-)





8 opmerkingen:

  1. Mooi tasje! Ik volg je al een tijdje. Een leuke vakantietip vind ik alles met water: naar zee gaan, naar een meer gaan, een zwembadje buiten zetten, een watergevecht houden, waterijsjes eten, ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super!!!
      Ik ga er hiervan zeker op mijn to-do lijstje plaatsen... ;-)

      Ik hou je op de hoogte...

      Verwijderen
  2. vakantietip:naaien in de tuin ,onder de parasol , relaxerend voro mama en de kindjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. da's nog een idee... Naaien in de tuin..
      Nog nooit gedaan, maar dat moet hier wel haalbaar zijn. ;-)

      Verwijderen
  3. Tja, ik volgde je ook al. Zo zal dienen teller wel niet vooruit gaan natuurlijk... Tips: Picknicken in het park, vliegeren aan het strand, uitwaaien in 't Zwin, "billekarren" in De Haan, Friet- en Chocolademuseum in Brugge, Museum 1302 in Kortrijk, 't Huis van Alijn in Gent,...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is iets van aan.. als jullie me nu al volgen, krijg ik moeilijk de teller hoger.. .
      Maar we blijven positief!!! Anders maken we nog eens wat extra reclame ;-)
      En als ik het goed voor heb moet jij waarschijnlijk ook uit West-Vlaanderen komen.. (denk dat op te maken uit je vele leuke ideetjes hier in't West-Vlaamse;-))

      Verwijderen
  4. ik ben een nieuwtje en volg je nu ook via bloglovin.
    een goeie vakantietip. wel een weekendje zee staat bij ons altijd op nummer één omdat we niet graag ver reizen (ja ook een Westvlaming) maar een dagje thuis en werken in de tuin of naaien in de tuin is even ontspannend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Isa...
      Welkom op mijn blogje ;-)
      Je hebt inderdaad gelijk: vakantie hoeft niet altijd ver van huis te zijn...
      Er zijn dichtbij heel wat leuke plekjes... maar een mens zou eens dichtbij ook zijn ogen moeten opentrekken, hé!
      De zee is inderdaad leuk... voor mij dan echter wel wanneer er niet te veel toeristen rondhangen...
      Persoonlijk ben ik niet zo voor drukte..
      En al zeker niet voor mijn twee juffrouwtjes... Die kunnen niet stilzitten, en heb schrik hen kwijt te raken in de drukte.

      Maar voor werken in de tuin heb ik het ook echt wel...
      Dat vind ik ZALIG...

      Wie weet komen wij West-Vlamingen elkaar mss wel eens tegen hier in de streek..
      Misschien in een naaiwinkeltje, of op een rustig strand, of gewoon ergens in een stadje op een rommelmarkt,...

      Groetjes uit Heule,
      Liesbeth aka Mevrouwtje Pauwtje

      Verwijderen