donderdag 3 april 2014

Petit Gervais

Petit Gervais versus kussen???



Ik hoor je al denken...
Wat hebben kussens nu te maken met Petit Gervais.

Wel, zoals ik jullie al vertelde lopen er hier twee juffrouwtjes Pauwtje rond...
Twee bengeltjes die Ooooo zo trots zijn dat ze bepaalde dingen zelf kunnen doen.

Zoals ...
Zelf de frigo openprutsen en daar dan eigenhandig de Petit Gervaistjes uithalen...
Daarna zelf lepels zoeken, en dan je 'netjes' (nog eventjes toch) in de zetel gaan plaatsen om dan
'schoontjes' dat potteke uit te lepelen.

Goed hé mama...
Ik kan dat al alleen...
Je kan je wel voorstellen hoe schoon dat potteke uitgelepeld is, maar je kan je waarschijnlijk wel voorstellen hoe mijn zetels er soms uitzien...

Nu ja...
Mevrouwtje Pauwtje wil daarom haar zetels (incl. haar interieur) ook wat méér kleur geven.
En besloot om wat nieuwe 'Petit Gervaisbestendige' kussenovertrekken te maken.

Bij deze:
Er werden wat vrolijke kleurtjes bijéén gezocht, wat geknipt, paspel gemaakt, gespeld, genaaid,...













De mosterd:

- De tutorial voor kussens met paspel en rits:  oontje.blogspot.be
- De combinatie stofjes: byevamaria.blogspot.be
- De stofkes: webshop Bambiblauw en Fino In Fondo
- De paspel: het dik touw kocht ik bij Supra Bazar, de Bais kwam van Veritas
- De ritsen: Supra Bazar


Hopelijk zijn deze opgewassen tegen onze knoeikampioentjes ;-)

3 opmerkingen: