zondag 5 oktober 2014

Van trieste ogen naar fonkelende oogjes...

Vrijdag laatstleden kwam mijn Juffrouwtje van school naar huis met een trieste blik
Toen ik vroeg waarom die pruillip op haar gezichtje was,
zei ze me dat ik iets vergeten was...

Hmm,
wat kon dat zijn....
"Mama, er was feest voor de juffen in school en ik had géén pakje..."

Help, ze had nochtans een briefje meegekregen van school,
maar door alle drukte heen was ik het uit het oog verloren.
Maar ik beloofde haar om samen met haar iets te maken.

Maar wat was nu snel klaar, niet gekocht, iets zelfgemaakt met het Juffrouwtje
en leuk om te krijgen als juf.
Even denken, ... wél maar heel even, en plinggggg: het idee was er!

... EEN VROLIJKE VLAGGENLIJN ...

De stofjes werden door het Juffrouwtje uitgekozen uit mijn stoffenkast,
de lat en balpen werden bovengehaald... lijntjes getekend, door mama netjes uitgekipt,
om vervolgens door het naaimachientje omgetoverd te worden tot vlaggetjes...

Tadaaa...
Het resultaat:


Een vlaggenlijn in vrolijke kleurtjes, 
en een stralende glimlach!
Meer moet dat niet zijn ;-)




Vrolijke kleurtjes...






Netjes opgevouwd...
Om daarna te verdwijnen in een doos met een 'goedmaak'-kaartje





Hopelijk is Juffrouwtje en de klasjuf tevreden.

Ik ben alvast blij als ik de fonkelinkjes in de ogen van mijn Juffrouwtje zie...



2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Merci Cis,
      Je blijft me precies trouw volgen, hé...
      Hoe gaat het met jouw naaiperikelen? ;-)
      Groetjes

      Verwijderen