zondag 9 november 2014

Herfststressssss...

't is van dat....

Eindelijk nog eens tijd gemaakt om achter mijn naaimachientje te kruipen,
tijd om eens al het gestress, gecross, gehol, ge..... achterwege te laten.
En om lekker te ontspannen op het geluid van het zachtgeratel van mijn Berninaatje.

Ik moet jullie waarschijnlijk niets over een overgehaast leven vertellen.
Jullie kennen het  - denk ik - waarschijnlijk allemaal wel.
Nu ja... misschien doe ik het mezelf ook aan.
Naast het huishoudelijke werk en het werk in het bedrijf van mijn wederhelft en ik,
haal ik het het afgelopen jaar ook nogal in mijn hoofd om de ene na de andere cursus te volgen.
En die laatste - momenteel lopende - is nogal een energievreter.
Nu ja, nog even doorzetten tot december (o Hoooo; de examendatum komt steeds dichter en dichter).

En daarna...
Tijd... allez, da's wat ik hoop ;-)

Nu ja... ter zake:
Het ontstress ontdeed hem in een snelklaarkleedje voor mijn oudste Juffrouwtje Pauwtje.
Omdat ik niet al te veel tijd had, maakte ik voor haar een Louisa-kleedje (patroontje was al eens gemaakt, dus kon ik het patroonplakken en knippen al achterwege laten)
En als stofje; de zalige SoftCactus stofjes die in mijn stoffenkastje lag.

Eigenlijk kan ik er niet veel van zeggen.
't is een superpatroontje die tot het fijnste haartje uitgelegd is,
en de stofjes zijn zo zalig om mee te werken en superzacht.
En dat... allemaal van Belgische makelij....
Toch straffe gasten!!!

Nu mijn modelleke - de echte gekkebekkentrekker...
(viel me op na het selecteren van de foto's) ;-)



collage gemaakt met: PicMonkey



En...  Tadaaa... Juffrouwtje Pauwtje in haar Louisa-jurkje:






Detailfoto's afwerking:




Oké... Mevrouwtje Pauwtjes afspraken lopen ten einde, 
stond duidelijk in 't contract vermeld mama... 

Daarom is 't nu puzzeltijd, 
jaja... ook kleine meisjes moeten kunnen ontstressen van hun drukke leventje




Mijn puzzelkampioentje 


Nu nog een tipje
uit een nieuwe aanwinst in mijn boekenkast:


Het blogboek: Tips & Inspiratie voor meer blogplezier
een boek naar de hand van: Kelly Deriemaeker



De tip: 


Allow Yourself to be A beginner,
No one starts off being excellent.


Ben al eventjes beginnen lezen, 
en denk dat jullie hier meer zullen van horen...
Superblogboek!



En nu nog de mosterd:

- patroontje: Louisa-jurkje --> Company M
- stofjes: Toddler Ivy - S bruin --> Soft Cactus (softcactus.be)
               voeringstofje --> kringloopwinkel
- rits en paspel: Veritas

Vestje: H&M
Kniekousjes: Hema

Blogboek: Standaard Boekwinkel







2 opmerkingen: