dinsdag 11 november 2014

Ontblote knietjes....

Ik moet je waarschijnlijk niet zeggen dat mijn dochter fan is van echte meisjeskleren.
Weer noch wind staat haar in de weg...
Als ze zelf haar kleertjes uit haar kleerkast mag kiezen, lijkt de keuze simpel.
Rokjes, jurkjes... kortom:
alles waar "de knietjes" zichtbaar zijn.

Nu ja, ik moet zeggen met een stel mooie kniekousjes eronder ben ik ook verkocht.
Daarom vroeg ze of ik in plaats van een kleedje ook eens een rokje kon maken.

Een van mijn favoriete blog (Toertjes en Pateekes) maakte al heel wat supermooie rokjes.
Dus was ik snel verkocht.

En om eerlijk te zijn, ik was zelfs aangenaam verrast hoe snel zo'n rokje in elkaar zit.
Misschien komt het door de uitgebreide uitleg die in het boek "Stof-voor-Durf -Het-Zelvers" staat.

3..2..1... We waren vertrokken voor het stolpplooirokje:






De detaillekes:


De mosterd:

- patroontje: stolpplooirokje uit Stof-Voor-Durf-Het-Zelvers n°1
- stofje: Hamburgerliebe - Fly mini hex orange
- garen: Guttermannekes
- knopenelastiek: Hema

5 opmerkingen:

  1. Ow, staat dat in SVDHZ? Dan moet ik daar ook eens gaan kijken! Heel mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat jullie het rokje mooi vinden.

    Ik was gisteren een gesprek met mijn dochter aan het voeren over "mama die kleertje maakt"...
    't rokje was helemaal goedgekeurd. Ik mag er nog maken...
    Maar de volgende keer moet er een zakje in,...
    Aja, mama... ik krijg er mijn zakdoek niet in weggestopt"...

    Wat heb ik een praktische dochter. ;-)

    En Marie Paule, staat in de eerste editie van SVDHZ. Ergens vooraan het boekje. Dit met een superuitleg.. en en 1-2-3 gefikst!

    BeantwoordenVerwijderen